subota, 22. prosinca 2012.
11 činjenica o julijanskom kalendaru
Kad našim ljudima spomenete julijanski kalendar, onda obično otprve pomisle: „pa to je pravoslavni/srpski/vlaški kalendar, pa oni slave po njemu Božić 7.siječnja, pogrešan je“, itd. Međutim:
1.) Julijanski kalendar nisu izmislili Srbi, niti Pravoslavna Crkva. U prvom stoljeću prije Krista rimski vojskovođa i državnik Gaj Julije Cezar naredio je izradu ovoga kalendara znanstvenicima iz Aleksandrije (Egipat). Po njemu je i dobio ime „julijanski“.
2.) Po ovome kalendaru se računalo vrijeme od Cezarova vremena, pa sve do 1582., dakle više od tisućljeće i pol. Pod ovim kalendarom rodio se i živio sam Krist, njegova Majka Marija i apostoli, čitavo rano kršćanstvo, sav europski svijet do 16.st. Pod njegovim računanjem krunjeni su hrvatski kraljevi, vladali pape, održavali se crkveni sabori, digla se seljačka buna Matije Gupca. Bio je to kalendar Hrvata i katolika sve do 16.st.
3.) Tek 1582. godine papa Grgur XIII. vrši reformu kalendara u naš sadašnji, koji će po njemu, papi Grguru (lat. Gregorius) dobiti ime-gregorijanski. Dakle, naš suvremeni, gregorijanski kalendar jest reformirani julijanski.
4.) Reforma međutim, nije odmah zaživjela-novi kalendar su protestantske zemlje prihvatile tek u 18.st. Čak i u Britaniji u 18.st. važio je julijanski kalendar.
5.) Često se ponavlja kako je julijanski kalendar netočan u odnosu na gregorijanski. Međutim, to nije točno: julijanski i gregorijanski kalendar se zasnivaju na različitim principima. Julijanski se zasniva na tzv. sideričkoj ili zvjezdanoj godini, dok se gregorijanski zasniva na tropskoj godini. Dakle, ne može se govoriti o znanstvenoj prednosti suvremenog, gregorijanskog.
6.) Zašto je dakle, izvršena gregorijanska reforma? Naime, pojam tropske godine, koji se nalazi u osnovi gregorijanskog kalendara, povezan je sa geocentrizmom, naukom da je Zemlja u središtu svemira, i da se Sunce okreće oko Zemlje. Siderička godina, koja je u osnovi julijanskog kalendara, povezana je sa teorijom o okretanju Zemlje oko Sunca, koju je osobito zatupao starogrčki znanstvenik Aristarh. Očito, kod uvođenja gregorijanskog kalendara, ne samo da se polazilo od starog, geocentričkog sustava, već se očito htjelo spriječiti i na taj način razvoj ideje o kretanju Zemlje oko Sunca (sjetimo se samo povijesnog okvira: Kopernik, proces protiv Galilea..).
7.) Reformi su se zato protivili i mnogi autoriteti toga vremena, među njima i sveučilišta u Beču i Sorboni.
8.) Koje su posljedice napuštanja julijanskog i uvođenja gregorijanskog kalendara? Još u 4.st. uvedena su pravila o računanju datuma Uskrsa. Jedno od tih pravila govori kako Uskrs ne smije biti u isto vrijeme ili prije židovske Pashe (iz teoloških razloga). Gregorijanskom reformom to je ukinuto: samo od 1851. do 1950., katolici su slavili Uskrs 15 puta prije Židova i više puta u isto vrijeme s njima.
9.) Svake godine se o Uskrsu u Jeruzalemu događa pojava „blagodatnog ognja“-na molitvu iz ploče groba Isusova protitra nematerijalni oganj, kojeg dalje svećenici šire po svijećama od vjernika do vjernika, pri čemu ispočetka on uopće ne peče niti spaljuje. Ovo čudo se događa, pogađate-na julijanski Uskrs.
10.) I neki katolici do danas su sačuvali julijanski kalendar (grkokatolici).
11.) Najzad, od sljedeće godine, i rimokatolici u Svetoj Zemlji, po odluci Jeruzalemskog latinskog patrijarhata, počinju obdržavati julijansko računanje Uskrsa.
P.S. kaže naš narod: „sveta Kata-snijeg na vrata“. Da li je ove godine 25.11. bilo snijega? I je i nije. Po gregorijanskom, nije. Sva ova dosadna mećava spustila se 25.11. po-julijanskom :)
Pretplati se na:
Objavi komentare (Atom)
Evo dva linka koji govore o ukazanjima u Damasku:
OdgovoriIzbrišihttp://www.soufanieh.com/ENGLISH/eemess.htm
http://www.unitypublishing.com/damascus.html
Kako je to povezano s ovom temom?
Nije baš uobičajeno među onima koji vole privatne objave da Isus govori toliko puno o potrebi jedinstva, zajedničkog slavljenja blagdana na Istoku i na Zapadu i o ranama zbog "razdijeljene Crkve". Tradicionalni i apologetski nastrojeni katolici bi očekivali da Isus uvijek govori o "jednoj, svetoj, apostolskoj" Crkvi u koju se svi moraju vratiti - ili su zauvijek propali, a ovdje pak Isus govori da je "sagriješio onaj koji je razdijelio", a takvih je bilo na svim stranama i teško se sad vratiti unatrag kao da se ništa nije dogodilo.
Pogledat ću
OdgovoriIzbrišiUkazanja ne postoje van Pravoslavne Crkve. Mislim na ona prava - istinita ukazanja. Ko želi, toplo preporučujem, da pročita knjigu oca Serafima Rouza "Pravoslavlje i religija budućnosti". U njoj su primjeri raznih ukazanja, ali su sva ona lažna.
OdgovoriIzbriši