petak, 22. prosinca 2017.

Dvoboj pravoslavnog i budističkog monaha




Kada smo stajali ispred čuvene slike Viktora Vasencova, na kojoj je prikazan sukob dva ratnika, jedan od monaha Troice-Sergijeve lavre ispričao nam je sljedeću priču:

„U samostanu postoji monah koji je u vrijeme svoje mladosti, kao i mnogi tada, bio fasciniran istočnom duhovnom tradicijom i borilačkim vještinama. Kada je počela perestrojka, on i njegovi prijatelji su odlučili otići na Tibet s ciljem da postanu budistički monasi. Od 1984. godine, kada su tibetanski monasi dopustili pristup samostanima, ali u određenim kvotama, počeo je dolaziti veliki broj stranaca. Odnos prema strancima u samostanima je bio veoma loš, zbog toga što je to ipak tibetanska nacionalna duhovnost. Naš budući monah i njegovi prijatelji su bili razočarani zbog toga što ne mogu dobiti ono za čim tragaju – uzvišeno učenje, duhovne podvige i molitve.

Loše raspoloženje prema strancima je trajalo sve dok Tibetanci nisu saznali da pred njima stoje Rusi. Počeli su međusobno razgovarati i u razgovoru se začula riječ „Peresvet“. Postalo je jasno i ispostavilo se da je ime ovog ruskog monaha zapisano u posebnoj knjizi u kojoj su zabilježeni njihovi najvažniji duhovni događaji.

Peresvetova pobjeda je tamo zabilježena kao događaj koji je odstupio od uobičajenog tijeka događaja. Ispostavilo se da je Čelubej bio, ne samo njihov vrhunski ratnik i heroj, nego i tibetanski monah, koji nije poznavao samo borilačke vještine Tibeta, nego je savladao i drevnu praksu borilačke magije Bon-po. Kao rezultat toga, on je dostigao vrhunac prosvjećenosti i stekao status „besmrtan“. Fraza „Bon-po“ se može prevesti kao „škola borbe čarobnih riječi“ koja je jedna vrsta borbene umjetnosti u kojoj se efikasnost borca beskrajno povećava, jer se riječima u pomoć prizivaju druge sile – demoni. Kao rezultat toga, osoba priziva „silu zvijeri“ ili drugim riječima pretvara se u jednu cjelinu s demonom i samim tim postaje neka vrsta demona natprirodne snage. Cijena za ovu uslugu jest vječno pripajanje duše silama tame.

Vjerovalo se da je takav ratnik – monah praktički nepobjediv. Ovakvi ratnici u vojsci Tibeta su bili prava rijetkost. Zbog toga je Čelebej izabran da se kao uvod u bitku Tatara s Rusima obračuna s njihovim vojnikom Peresvetom i tako moralno slomi Ruse.

Na Vasencovoj slici su prikazana dva ratnika u oklopu, što iskrivljuje pravo značenje događaja. Pavel Riženko, opisujući ovaj događaj, piše da je Peresvet otišao u borbu bez oklopa, u haljinama ruskog monaha, s kacigom na glavi i kopljem u ruci. Poslije sudara s Čelebejem zadobio je tešku ranu kojoj je podlegao. Ali ipak, bio je ubijen i „besmrtni“. Ovo je izazvalo potpunu zabunu u tatarskoj vojsci jer se, jednostavno rečeno, pred njihovim očima zbilo nešto što ne može biti, nije logično i trese temelje zakona poganskog svijeta.

Do danas, službenici duhova tame i majstori borilačkih vještina imaju na umu činjenicu da postoje neki Rusi koji imaju „svoga Boga“, čija je moć nesalomiva. Ovaj „ruski Bog“ je veći od svih njihovih, a njegovi ratnici su nepobjedivi.“

biskup Mitrofan (Badanjin)

izvor: hronograf.net

Nema komentara:

Objavi komentar

Molim cijenjene anonimne komentatore da komentare svakako potpišu sa svojim nick name da se može snaći u njima