srijeda, 27. siječnja 2016.

Čestitka

Svim pravoslavnim vjernicima u Hrvatskoj, Srbima, Hrvatima, Rusima, Bugarima i ostalima, čestitamo blagdan utemeljitelja naše kanonske Crkve-sv. Savu. Donosimo još jednom njegov životopis na hrvatskome jeziku. Život sv. Save

Broj komentara: 14:

  1. Svetitelju oče Savvo,zastupaj se zna nas.Sv.otac naš Sava,zna nas,pravoslavne vjernike u Hrvatskoj koji nismo Srbi,je u prvom redu uzor čovjeka svetog i evandjelskoga života,niti mza Hrvate,niti za Ruse,a osobito za Bugare,sv.naš otac Savva,nije osnivač,NAŠE kanonske Crkve,iako mi kao jedinu kanonsku na teritoriji republike Hrvatske,priznamo jedino SPC,i nikoju drugu!Doduše,za SPC,ovo nije Republika Hrvatska,nego zapadne srpske zemlje,Slavonija,Dalmacija,Hrvatska i ostalo.Tako nas uvijek naš patrijarh oslovljava u poslanicama!U vrijeme našeg sv.Save,s ponosom kažem NAŠEG,jer iako nisam Srbin,svaki pravoslavni svetac je moj ponos i moj svetac...najveći dio današnje RH,je bio pod Vaseljenskom patrijaršijom...zato,unatoč svemu,ne razumijem,zašto stavljati naglasak na nešto što je važno ali zaista sekundarno i svakako kontraefektno...Rusi bez problema na službenim stranicama koriste nazive,Moldavska PC,Estonska PC,Bjeloruska PC,iako realno,te Crkve ne postoje...Ja se APSOLUTNO ne zalažem za nekakvu HPC,ali u ovim našim prilikama stavljati ovakav naglasak,kao na posljednjem članku bloga,zaista niti je razumno niti donosi plodove

    OdgovoriIzbriši
  2. Pretražujući po internetu došao sam do ovog bloga i zainteresirao me pošto živim u Hrvatskoj, Srbin sam, ali nisam kršten međutim interesiram se za pravoslavnu vjeru.
    Da li znate ima li igdje u Hrvatskoj neka vrsta pravoslavnog vjeronauka gdje bi se odrastao čovjek mogao upoznati sa pravoslavnom vjerom?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ovisi gdje živiš, najbolje se obratiti nadležnima tamo. U Zagrebu postoje samo ciklusi predavanja, zasad.

      Izbriši
    2. U Zagrebu sam trenutno zbog posla, inače sam iz Karlovca. Kome je najbolje obratiti se u Zagrebu za to? Jesu ta predavanja nešto kao ovaj božićni ciklus što je bio, vidio sam da se to održavalo u Prosvjeti.

      Izbriši
    3. To sam mislio, ima često tih predavanja, a ako Bog da, u budućnosti i više. Najbolje se obratiti u upravu parohije u Ilici 7.

      Izbriši
  3. Od pamtivjeka je prostor RH pod jurisdikcijom SPC. Po teritorijalnom načelu, ona je kanonska Crkva svih koji tu žive, a sv. Sava je njezin utemeljitelj. Jednostavna logika. Ne vidim zašto je bed spomenuti Crkvu nekoga prostora.

    OdgovoriIzbriši
  4. Brate...kada bi sve ostalo funkcioniralo onda bi se lako složio s tobom,ali,i evo,ja sam pravoslavni hrvat,i moja crkva je SPC,medjutim,vrh moje crkve niti priznaje da zaista postoje Hrvati kao narod niti da je Republika Hrvatska u ovim granicama činjenica,nego više nužno zlo.Drugo,i sam znas da je do balkanskih ratova čak i južna srbija i kosovo bili pod carigradom a bosna čak do 1922.i to su zaista bile kanonske granice a ne nekakve raskolničke!RH,je sada dio kanonske teritorije SPC,i ja to ne dovodim u pitanje...ali,ne govori da je tako bilo oduvijek jer nije

    OdgovoriIzbriši
  5. I još,kako je to dalmacija i primorje od Pamtivjeka kanonski teritorij SPC ako je do 17.-18.st.bila pod grčkim vladikama a jos u 19st.bila dio bukovinsko dalmatinske jurizdikcije...Možda ćeš reći da su to tada nametnule političke zavrzlame,točno,jednako kao što su sadašnju situaciju nametnule današnje političke zavrzlame...nema potrebe za još jednim blogom koji će srbovat,hrvatovat,fanariotit isl.nama treba pravoslavlje= čisto evandjelje...a srbovanja,hrvatovanja...ne boj se,toga neće zafalit...oprosti,raspištoljim se na ovakve teme ali nisam zlonamjeran:-)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Što se tiče priznanja Hrvata, moraš se strpjeti i nastojati shvatiti povijesne okolnosti zbog kojih je to tako, shvatiti da se neke stvari ne mijenjaju preko noći, te da je potrebno strpljivo zalaganje svih da se promjene. A promjene polako kreću, počevši od ovoga bloga, već i sama ideja ovoga je donedavno bila nezamisliva. Ali, moramo biti strpljivo, i, što je važno, poštivati kanonsko stanje ovakvo kakvo je. To od nas traži i vjera, koja nas uči da Bog rukovodi svim procesima u Crkvi. Važan je vjernički angažman svih da se neke stvari promjene. Naglašavam, vjernički. P.S. Kosovo i Južna Srbija i Bosna su bili pod carigradom turskim odlukama iz 1766., kanonski nevažećima, Karlovačka mitropolija je oduvijek bila srpska, a Dalmacija je priča za sebe, tamo se toliko peripetija dogodilo kroz povijest, da je to teško i pratiti.

      Izbriši
  6. Znam da treba strpljenja...ustvari,strpljenje nema alternativu...ali eto...ali eto,živimo na pros oru gdje je povijest puna rana,zbog toga sam ja kao i mnogi drugi osjeljivi na takve tame,ali na kraju,u času Božjeg suda,i pleme i jezik i nacija,postat će tako sporedno,jedino što će biti važno bit će" dobrago otvjeta na strašnjem sudišti Hristovjem" ...a to je smisao našega života ovdije...Drži se brate...Bog ti dao snage,hrabrosti i razboritosti,u svemu,a meni takodje svega toga plus strpljenja:-)

    OdgovoriIzbriši
  7. Ријетко плодоносна расправа..без никакве окорелости срца и држања до "свога"!
    Волео бих да и на другим форумима/блоговима људи овако коментаришу (особито што се ради о хришћанима тачније..православцима).
    Научимо се канити прозаичних тема и зачкољица!
    Бок!

    OdgovoriIzbriši

Molim cijenjene anonimne komentatore da komentare svakako potpišu sa svojim nick name da se može snaći u njima