Kada smo stajali ispred čuvene slike
Viktora Vasencova, na kojoj je prikazan sukob dva ratnika, jedan od monaha
Troice-Sergijeve lavre ispričao nam je sljedeću priču:
„U samostanu postoji monah koji je u
vrijeme svoje mladosti, kao i mnogi tada, bio fasciniran istočnom duhovnom
tradicijom i borilačkim vještinama. Kada je počela perestrojka, on i njegovi
prijatelji su odlučili otići na Tibet s ciljem da postanu budistički monasi. Od
1984. godine, kada su tibetanski monasi dopustili pristup samostanima, ali u
određenim kvotama, počeo je dolaziti veliki broj stranaca. Odnos prema
strancima u samostanima je bio veoma loš, zbog toga što je to ipak tibetanska
nacionalna duhovnost. Naš budući monah i njegovi prijatelji su bili razočarani
zbog toga što ne mogu dobiti ono za čim tragaju – uzvišeno učenje, duhovne
podvige i molitve.
Loše raspoloženje prema strancima je
trajalo sve dok Tibetanci nisu saznali da pred njima stoje Rusi. Počeli su
međusobno razgovarati i u razgovoru se začula riječ „Peresvet“. Postalo je
jasno i ispostavilo se da je ime ovog ruskog monaha zapisano u posebnoj knjizi
u kojoj su zabilježeni njihovi najvažniji duhovni događaji.
Peresvetova pobjeda je tamo zabilježena
kao događaj koji je odstupio od uobičajenog tijeka događaja. Ispostavilo se da
je Čelubej bio, ne samo njihov vrhunski ratnik i heroj, nego i tibetanski monah,
koji nije poznavao samo borilačke vještine Tibeta, nego je savladao i drevnu
praksu borilačke magije Bon-po. Kao
rezultat toga, on je dostigao vrhunac prosvjećenosti i stekao status
„besmrtan“. Fraza „Bon-po“ se može prevesti kao „škola borbe čarobnih riječi“ koja
je jedna vrsta borbene umjetnosti u kojoj se efikasnost borca beskrajno
povećava, jer se riječima u pomoć prizivaju druge sile – demoni. Kao rezultat
toga, osoba priziva „silu zvijeri“ ili drugim riječima pretvara se u jednu cjelinu
s demonom i samim tim postaje neka vrsta demona natprirodne snage. Cijena za
ovu uslugu jest vječno pripajanje duše silama tame.
Vjerovalo se da je takav ratnik –
monah praktički nepobjediv. Ovakvi ratnici u vojsci Tibeta su bili prava rijetkost.
Zbog toga je Čelebej izabran da se kao uvod u bitku Tatara s Rusima obračuna s
njihovim vojnikom Peresvetom i tako moralno slomi Ruse.
Na Vasencovoj slici su prikazana dva
ratnika u oklopu, što iskrivljuje pravo značenje događaja. Pavel Riženko,
opisujući ovaj događaj, piše da je Peresvet otišao u borbu bez oklopa, u
haljinama ruskog monaha, s kacigom na glavi i kopljem u ruci. Poslije sudara s
Čelebejem zadobio je tešku ranu kojoj je podlegao. Ali ipak, bio je ubijen i
„besmrtni“. Ovo je izazvalo potpunu zabunu u tatarskoj vojsci jer se, jednostavno
rečeno, pred njihovim očima zbilo nešto što ne može biti, nije logično i trese
temelje zakona poganskog svijeta.
Do danas, službenici duhova tame i
majstori borilačkih vještina imaju na umu činjenicu da postoje neki Rusi koji
imaju „svoga Boga“, čija je moć nesalomiva. Ovaj „ruski Bog“ je veći od svih
njihovih, a njegovi ratnici su nepobjedivi.“
biskup Mitrofan (Badanjin)
izvor: hronograf.net
Nema komentara:
Objavi komentar
Molim cijenjene anonimne komentatore da komentare svakako potpišu sa svojim nick name da se može snaći u njima