tag:blogger.com,1999:blog-9108153915929068973.post6462157381877483755..comments2024-02-18T22:35:26.870+01:00Comments on Upoznaj pravoslavlje: Pravoslavno bogoslužje i krunica Božanskog Milosrđaathanasios007http://www.blogger.com/profile/05847042928545387639noreply@blogger.comBlogger20125tag:blogger.com,1999:blog-9108153915929068973.post-40717273868993253042019-03-30T11:54:27.292+01:002019-03-30T11:54:27.292+01:00Poštovani, blog više nije u funkciji. Možete nas p...Poštovani, blog više nije u funkciji. Možete nas pratiti i komentirati na orthodoxhr.wordpress.comathanasios007https://www.blogger.com/profile/05847042928545387639noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9108153915929068973.post-53432379594928786282019-01-01T19:42:04.352+01:002019-01-01T19:42:04.352+01:00U zadnjoj rečenici moga komentara ispravljam imeni...U zadnjoj rečenici moga komentara ispravljam imenicu "Crkvu" pisano velikim početnim slovom, u opću imenicu, pisano malim. Lapsus. Dakle: "neku drugu vjeru ili crkvu".<br />HvalaAnonimno Anonimnonoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9108153915929068973.post-53921068847457925492018-11-18T01:17:47.041+01:002018-11-18T01:17:47.041+01:00Najbolje takva pitanja razriješiti sa duhovnikom i...Najbolje takva pitanja razriješiti sa duhovnikom ili svećenikom (pravoslavnim).<br /><br />Prema mome mišljenju i iskustvu, bolje se držati isključivo pravoslavnih molitava i pobožnosti (ili čim prije ih usvajati, ako čovjek ulazi ili prelazi u Pravoslavnu Crkvu, a prekinuti s nepravoslavnim "metodama" molitve, pa makar bilo slično ili naizgled blisko).<br /><br />Za katolika koji kani ući u Pravoslavnu Crkvu može biti korisno iskustvo načina molitve krunice zbog nekih sličnosti, ali i ne mora. Može i otežavati upravo zbog navezanosti na neki oblik pobožnosti, s čime je tijesno vezan i osjećaj pripadnosti nečemu.<br /><br />A za pravoslavne, podnipošto usvajati nikakve nepravoslavne načine i metode molitve i pobožnosti. "Voli svoje, poštuj tuđe."<br /><br />Koja je uopće svrha uvoditi u praksu nešto zamjensko, ako u pravoslavnoj tradiciji molitve postoje provjereni načini i oblici molitve na brojanice?<br />Prema mome skromnom mišljenju nije to bezazleno.<br />I samo poimanje strukture čovjeka je različito na "zapadu" i na "istoku". Samo jedno od to dvoje je ispravno. <br /><br />Jedan aspekt razlike je npr., uvjetno rečeno, na psihološkoj razini: molitva na brojanice za um (govorim o umu u pravoslavnom tumačenju) je poput ravnomjernoga toka bistre rijeke. Jasno i razgovijetno "čitanje". Um je kao u "kontinuitetu" dok molitva teče. Pravoslavne molitve su "dizajnirane" kao salivene po mjeri uma, srca i duše, prema ispravnom, pravoslavnom poimanju strukture čovjeka.<br /><br />Dok kod molitve krunice kao da dolazi do fragmentacije uma, stalno se zaustavlja, "slovka", mijenja misao za razmatranje i nekako kao da zamara, napreže i rasijava um i pažnja time. I kao da se više oslanja na neko svoje znanje nego na Boga.<br />Krene se, stane ponovno krene itd.<br />Najbolje se razlika razumije kada se ima iskustvo izlaženja iz navezanosti na tu vrstu molitve i prekida s time, a usvajanje pravoslavnoga načina molitve na brojanice. Odnosi se i na druge vrste pobožnosti i molitve.<br /><br />Ako ste npr. katolik pa svaki dan vozite nekim širokim, ali jako prometnim putem, uz konstantno prestrojavanje, zaustavljanje i ponovno (po)kretanje na semaforima, možda ste se na to navikli - kreni, uspori, stani, kreni... i možete čak biti uvjereni da je to sasvim prirodno okruženje, premda ste u konstantnom metežu.<br />Bitno je drugačije voziti se nekim putem kroz prirodu.<br />Ako ste pravoslavni i već se vozite putem kroz prirodu, onda je opisana "gradska" metoda vožnje u najmanju ruku neadekvatna.<br /><br />Mislim da ne bi trebalo uvoditi nikakve zamjenske metode, sjediti na dvije stolice, zamagljivati granice ili nešto pokušavati poistovjećivati na temelju sličnosti itd., kao ni kod Liturgije uostalom, gdje je razlika i sami učinak na čovjeka najopipljiviji.<br /><br />Ili... mogu li onda pravoslavni postiti na katolički način i prema katoličkom kalendaru i shvaćanju posta i ritma posta?<br />Naravno da je motivacija i sama svrha bitna, ali i oblik, sadržaj i struktura i te kako su bitni, ako se uzima u obzir cilj, cjeloviti kontekst, struktura čovjeka itd.<br /><br />Držati se isključivo pravoslavnoga načina molitve, posta, Liturgije. Nikakvo eksperimentiranje s uvođenjem "latinskih izdanaka pravoslavne pobožnosti" (sama ta sintagma popustljivo otvara vrata za štošta). Najbolje ne miješati kruške i jabuke. To samo vodi u konfuziju i podijeljenost u sebi, najprije na razini uma, onda sve više i dalje i dublje.<br /><br />Ako je nešto izdanak, ali na odcijepljenoj grani koja i na putu i u konačnici ima bitno drugačije plodove, zašto pored dostupnoga originala koji ima puninu, tražiti zamjensko ili držati se zamjenskoga, a nepotpunoga?<br /><br />Ne da nije isto, premda je naizgled blisko, nego nije ni slično ni kada je o učinku i postizanju cilja riječ.<br /><br />Ako "prelazite", čim prije se osloboditi navezanosti na pobožnosti koje nisu pravoslavne.<br />Ako neka konkretna molitva i pobožnost nije pravoslavna molitva i pobožnost, nego tipična za neku drugu vjeru ili Crkvu, logično mi je da ne bi trebala biti ni osobna molitvena praksa pravoslavne osobe.Anonimno anonimnonoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9108153915929068973.post-12311064850845563172017-07-09T23:20:03.269+02:002017-07-09T23:20:03.269+02:00Ono što je danas uobičajeno poznato kao gregorjans...Ono što je danas uobičajeno poznato kao gregorjansko pojanje, ne seže dalje od XVI. stoljeća. Ono je plod niza reformi i više ne nalikuje na vizantijsko pojanje. Ono je monotono i moglo bi se reći čak primitivno, jer su se ljestvice osam glasova izgubile.<br /><br />iPCuHAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9108153915929068973.post-32848182866018297352017-07-09T11:14:17.159+02:002017-07-09T11:14:17.159+02:00Hor manastira Kovilj u Zagrebu izvodi napev iz kat...Hor manastira Kovilj u Zagrebu izvodi napev iz katedrale u Beneventu.<br />https://www.youtube.com/watch?v=oD9xZejy9q4&index=3&list=LL_RbGcCHp0S4anH5aq-Si_gAleksandar Marinkovićhttps://www.blogger.com/profile/07207442052408693444noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9108153915929068973.post-49136223701014409162017-07-09T11:07:09.616+02:002017-07-09T11:07:09.616+02:00Kakva je veze između pojanja koje nazivaju "g...Kakva je veze između pojanja koje nazivaju "gregorijansko" i pape Grigorija Dvojeslova?<br />Pojanje iz Grotaferate, beneventansko, mediolansko, starorimsko nalikuju na vizantijsko osim činjenice što se izvodi, uglavnom, na latinskom jeziku. Međutim, kod gregorijanskog pojanja taj uticaj se ne oseti. Šta je gregorijansko pojanje, iz koga razdoblja potiče?Aleksandar Marinkovićhttps://www.blogger.com/profile/07207442052408693444noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9108153915929068973.post-66920318380712583582017-07-08T14:59:02.357+02:002017-07-08T14:59:02.357+02:00Lijepo, ovo je rekonstrukcija drevnog srbskovizant...Lijepo, ovo je rekonstrukcija drevnog srbskovizantijskog pojanja. Ipak, ova izvedba koristi evropsku ljestvicu koja je nastala nakon renesanse. S druge strane, prof. G. Papanikolaos su služi autentičnom vizantijskom ljestvicom osmoglasja. U gore priloženom slučaju, on Agios o Theos izvodi u prvom plagalnom glasu (5. glasu).<br />Osmoglasje je postojalo i na pravoslavnom Zapadu, prvenstveno zahvaljujući papi sv. Grigoriju Velikom Dvojeslovu (VI. st.) koji je vizantijsku crkvenu muziku uveo u latinsko bogosluženje. Tako je nastao Grigorijanski koral koji se odlikovao uzvišenom strogošću. On se i danas ponegdje njeguje, kao n.pr. u benediktinskom manastiru Grottaferrata u Italiji gdje se čuvaju i originalni muzički zapisi iz najstarijih vremena pa nadalje.<br />U okviru reformističkog pokreta papinstva, u 11. st, došlo je i do reforme i pojednostavljenja crkvene muzike. Ključna uloga u izvedbi ovog zadatka bila je povjerena benediktinskom monahu Guidu de Arezzo.<br />Iako u početku na Zapadu možda to i nije bilo primijećeno, ova reforma, kao i druge reforme koje su imale temelj u kanonskim i dogmatskim novotarijama u tadašnjem zapadnom patrijarhatu, vodila je postupno u sve veću dekadansu u zapadnom hristjanstvu, a paralelno s tim i u zapadnom društvu.<br /><br />iPCuH Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9108153915929068973.post-47813613747348433972017-07-06T23:30:02.444+02:002017-07-06T23:30:02.444+02:00Pavle Aksentijević - Agios o Theos
https://www.you...Pavle Aksentijević - Agios o Theos<br />https://www.youtube.com/watch?v=HBW5Rq5u03oAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9108153915929068973.post-57221504837701820082017-07-06T22:30:52.679+02:002017-07-06T22:30:52.679+02:00Pardon, Georgios Papanikolaos.
iPCuHPardon, Georgios Papanikolaos.<br /><br />iPCuHAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9108153915929068973.post-91959191810180192332017-07-06T22:28:19.083+02:002017-07-06T22:28:19.083+02:00Predivno. To je prava crkvena muzika. Inače izvođa...Predivno. To je prava crkvena muzika. Inače izvođač, prof. Georgios Papamihail je poznati grčki učitelj pojanja. A i zilot je, pripada florinskoj grupaciji (arhiep. Kalinik). Poznajem ga osobno, jedno vrijeme je i kod nas vodio školu pojanja.<br /><br />iPCuH Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9108153915929068973.post-43696182076057365682017-07-06T11:21:17.460+02:002017-07-06T11:21:17.460+02:00Evo ti vizantijski Agios o Teos. :)
https://www.yo...Evo ti vizantijski Agios o Teos. :)<br />https://www.youtube.com/watch?v=-BpBgU-gUMAAleksandar Marinkovićhttps://www.blogger.com/profile/07207442052408693444noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9108153915929068973.post-82334795440912148842017-07-05T23:45:32.895+02:002017-07-05T23:45:32.895+02:00Jesam vam reko da je on katolički pop koji glumi p...Jesam vam reko da je on katolički pop koji glumi pravoslavca.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9108153915929068973.post-2427299201676636012017-07-05T13:24:25.151+02:002017-07-05T13:24:25.151+02:00Opet nisi popio tablete za smirenje?Opet nisi popio tablete za smirenje?athanasios007https://www.blogger.com/profile/05847042928545387639noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9108153915929068973.post-59692315386399766532017-07-05T13:23:12.156+02:002017-07-05T13:23:12.156+02:00Ma jok, to je samo to jedno mjesto u misalu, i pog...Ma jok, to je samo to jedno mjesto u misalu, i pogotovo na kontinentu se i ne koristi. Većina ljudi to zna kroz ovu pobožnost, mislim na obične ljude, koji nisu studirali teologiju. Posuđeno je od nas u geografskom smislu, napisao sam Carigrad 5.st. Dakle nije plod zapadne tradicije, ni pravovjerne ni nepravovjerne, zato je i danas otisnuto na grčkom u misaluathanasios007https://www.blogger.com/profile/05847042928545387639noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9108153915929068973.post-25917249945810272542017-07-04T22:31:03.206+02:002017-07-04T22:31:03.206+02:00Pa nisu svi Hrvati telci pa da im se, osim rečenog...Pa nisu svi Hrvati telci pa da im se, osim rečenog, pod pravoslavlje podmeće i ta pseudoikona tj heretička kič slika koja propagira lažnu pobožnost "Srca Isusovog" i ta zapadnjačka, teatralna i nepravoslavna muzika. Ako i nema pravoslavnih, ono ima i normalnih Hrvata.<br /><br />iPC(p/k)<br /><br />Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9108153915929068973.post-12832506939537762722017-07-04T22:14:35.941+02:002017-07-04T22:14:35.941+02:00Pa nije to posudjenica od nas...Latini tu molitvu ...Pa nije to posudjenica od nas...Latini tu molitvu imaju stoljecima, na V. Petak je cak mole na grckom...prilikom klanjanja krizu....tu molitvu imaju svi osim mozda protestanata...<br /><br /><br /><br />Abdel MesihAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9108153915929068973.post-47184843832217223112017-07-04T19:46:50.502+02:002017-07-04T19:46:50.502+02:00U zajednici s drugim katolicima ne, jer se ne dozv...U zajednici s drugim katolicima ne, jer se ne dozvoljava molitva sa inovjernima. Što se osobno, privatno tiče, po mom mišljenju, ukoliko se isključe katolički elementi koji dogmatski razdvajaju od pravoslavlja, nema zapreke. Jer u molitvama koje tvore klasičnu krunicu BDM, kao i u samom dizajnu te krunice, ja ne vidim ništa nepravoslavno, samo jedan izdanak nekadašnje latinske pravoslavne pobožnosti. athanasios007https://www.blogger.com/profile/05847042928545387639noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9108153915929068973.post-41171419136744800152017-07-04T19:44:11.987+02:002017-07-04T19:44:11.987+02:00Nitko ju nije prezentirao, samo sam, poznavajući k...Nitko ju nije prezentirao, samo sam, poznavajući koliko je ova pobožnost poznata među katolicima, potegnuo jednu posuđenicu od nas, koje većina nije svjesna.athanasios007https://www.blogger.com/profile/05847042928545387639noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9108153915929068973.post-65360426868619518152017-07-04T18:38:20.623+02:002017-07-04T18:38:20.623+02:00Faustina Kowalska je bila u teskoj prelesti, tolik...Faustina Kowalska je bila u teskoj prelesti, tolikoj prelestiti da je odbacuju cak i tradicionalni katolici....brate autore, zaista se cudim da si prezentirao ovaj text...to sto je medju toliku hrpu obmane stavila i Agios o Theos, eh brate...<br /><br />METANIJA, ne zamjeri...<br />Abdel MesihAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9108153915929068973.post-41768017751401175522017-07-04T15:09:10.538+02:002017-07-04T15:09:10.538+02:00Smiju li pravoslavci moliti krunicu?
BarSmiju li pravoslavci moliti krunicu?<br /><br />BarAnonymousnoreply@blogger.com